Leczenie nadwrażliwości zębów

Co to jest nadwrażliwość zęba?

Nadwrażliwość zęba, a dokładniej nadwrażliwość zębiny to ostry, przenikliwy, zlokalizowany i krótkotrwały ból, wywołany aktywacją włókien nerwowych pod wpływem temperatury, czynników chemicznych lub dotyku. Do nadwrażliwości zębów przyczynia się odsłonięte kanaliki zębinowe, co prowadzi do niekontrolowanego przepływu płynu kanalikowego i pobudzania receptorów bólowych.

Jakie są przyczyny nadwrażliwości?

Przyczyny nadwrażliwości zębów mogą być różne. Czasem dochodzi do niej na skutek stosowania niewłaściwej techniki mycia zębów, recesji zębów, czasami na skutek erozji szkliwa czy nieodpowiednio przeprowadzonego zabiegu wybielania zębów. W konsekwencji dochodzi do utraty szkliwa lub cementu korzeniowego i odkrycia kanalików zębinowych. Często nadwrażliwość zębów powiązana jest z zapaleniem przyzębia.

Na czym polega zabieg leczenia nadwrażliwości zębów laserem Fotona LightWalker?

Laserowe leczenie nadwrażliwości zębów to skuteczna metoda, dająca długotrwały rezultat. Polega na wykorzystaniu wiązki lasera Er:YAG, charakteryzującego się niską penetracją w tkance. Wiązka lasera powoduje zeszkliwienie, czyli stopienie otwartych kanalików, dzięki czemu trwale je zamyka, dając natychmiastową ulgę. W porównaniu z konwencjonalnymi sposobami, laserowe leczenie umożliwia osiągnięcie natychmiastowego rezultatu, zmniejsza czas leczenia i zwiększa komfort pacjenta.

• bezpieczna i skuteczna metoda
  • długotrwały efekt już po jednym zabiegu
  • minimalnie inwazyjny zabieg

Przeczytaj artykuł: